صندوق قرض الحسنه شهید صوفی

سعی می کنیم در مشکلات مالی ، همراه شما باشیم.

صندوق قرض الحسنه شهید صوفی

سعی می کنیم در مشکلات مالی ، همراه شما باشیم.

جمعـی از آدم های باحـال و دوست داشتنـی به نیت اول کار خیر و سپس رفع مسائل اقتصادی و مـالـی خـود ، ایـن صنـدوق را بـا کمـک هـم مـی چـرخـانند.

پاسخ به سوالات (بخش سوم)

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲ ب.ظ

 

س1- در حال حاضر مهلت پرداخت اقساط چه زمانی می باشد؟

ج1- به علت عضویت نفرات خارج از هسته اصلی و با تصویب هیات مدیره و مجمع صندوق در دوره 12 ، حداکثر واریز اقساط تا آخر هر ماه می باشد. به عزیزاتیکه سه روز زودتر یا بیشتر اقساط واریز کنند امتیاز خوش حسایی تعلق می گیرد که حداقل نصف کارمزد خود را جایزه در پایان دوره به آنان تقدیم می گردد.

س2- چرا بدون نظر سنجی از اعضاء، حساب صندوق را از کوثر به مهر ایران تغییر دادید، که این کار جز تحمیل کارمزد انتقال وجه که حدودا"یک درصدی در یک دوره بازپرداختی برای وام گیرنده هزینه دارد، شاید عضوی نخواهد از امتیازات بانک فوق استفاده نماید؟

ج2- هیات مدیره برای استفاده بهینه از گردش حساب اعضاء ابن تصمیم را با اکثریت آرا گرفت که از اختیارات هیات مدیره می باشد که با توجه به تسهیلات دریافتی از بانک (حدودا  270 میلیون تومان) تصمیم خوبی می باشد. اگر این حساب در کوثر سابق می ماند تقریبا هیج منفعتی برای اعضاء نداشت. ضمنا با تغییر ترکیب اعضاء کارمزد انتقالی دیگر معنایی ندارد. حتی توصیه می  گردد اعضاء یک حساب شخصی در بانک افتتاح کنند تا از مزایای وام قرض الحسنه بهرمند شوند.

س3- چرا سپرده اعضاء ، پس از مسدود شدن ده روزه در بانک مهرایران، وام پرداخت می شود؟

ج3- با افزایش نفرات صندوق کنترل و بررسی واریزیها امری مشکل تر شده است به همین منظور برای کاهش و تقسیم فعالیت اجرایی ، عملیات واریز اعضاء و پرداخت وام به اعضاء فاصله ایجاد گردید تا تراکم کار تقسیم گردد. ضمنا با سقف پرداخت روزانه 50 میلیون تومان در هر روز ، عملا واریز وام از دوم هر ماه شروع و سعی می گردد تا قبل از دهم به پایان برسد.

س4- کارمزدی که از وامی که در بدو پرداخت ازآن کسر می کنید. در چه اموری صرف می گردد لطفا" شفاف سازی کنید.

ج4- تمامی صندوق های مشابه بابت هزینه های جاری از وام اعضاء کارمزد کسر می شود. کارمزد کسر شده در صندوق مطابق اساسنامه برای طلب صندوق از اعضای فوت شده استفاده می شود. ضمنا برای پیامهای واریزی بانک ، هزینه پذیرائی در مجامع ، هدایا به اعضاء و مدیر صندوق ، جوایز مسابقات ، هزینه های دریافت وام از بانک و ...... با تصویب هیات مدیره (غیر هزینه متداول) بکار می رود.

با تصویب هیات مدیره از دوره دوازدهم کارمزد باقیمانده با ذخیره سازی مناسب برای دوره بعدی ، به عنوان جایزه (حدود30میلیون تومان) به اعضای خوش حساب هدیه گردید. ضمنا کارمزد دریافتی در طول دوره به صورت وام به اعضاء پرداخت می گردد.

س5-  قدری روی وبلاگ مطالعه کردم صادقانه بگم چیزی نفهمیدم! امیدوارم با قرار دادن راهنمای مناسب در خواندن . درک جدول و کنترل سهم به بنده کمک فرمایید؟

ج5- یک سرفصل موضوعی به نام آشنایی با صندوق به موضوعات صندوق اضافه گردید تا مفاهیم اولیه صندوق در آن تشریح گردد. در مورد کنترل سهم توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد ضمنا اگر موردی یا سوالی از صندوق دارید می توانید از مدیرعامل یا سایر مسئولین صندوق بپرسید.

س6- آیا نیازی به ارسال پیام واریزی هست؟

ج6- خیر ، تمامی واریزی های صندوق ماهانه از کارت مبدا کنترل می گردد و نیازی به ارسال پیام واریزی نیست. فقط اگر عضوی با کارت دیگران مجبور به واریز شد چهار رقم آخر ، مبلغ و نام صاحب کارت را به مدیرعامل با پیام ارسال کند.

س7- حجم مطالب وبلاگ زیاد شده لطفا با دسته بندی مطالب برای خواندن و دسترسی سریع کمک نمایید؟

ج7 -  دسته بندی یا طبقه بندی موضوعی (مانند اطلاعیه های مهم / کنترل موجودی و مانده قسط / امتیاز خوش حسابی و ...) در وبلاگ انجام گردید.

س8 - آیا صندوق شهید صوفی برای موارد ضروری(مشکلات مالی یا اضطراری) برنامه پرداخت وام خارج از نوبت دارد؟

ج8 اساسا" صندوق ، برنامه محور می باشد. صندوق امکان و توان بررسی و تحقیق در زندگی شخصی اعضاء را ندارد. ولیکن در مواقع ضروری، اعضاء می توانند از مساعده مدت دار و وام آنی بانک مهر با شرایط اعلام شده در وبلاگ، استفاده نمایند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۱۷
shahid soufi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">